Drie fouten bij het maken van een to-do lijst

Gepubliceerd op 28 april 2021 om 15:48

1. To-do lijst bevat Ideeën

Ideeën zijn te vaag voor op een to-do lijst. En omdat het ideeën zijn, zullen ze eindeloos

op je to-do ljist blijven staan. Wat onrust geeft. Zet concrete taken met een deadline op je to-do lijst.

Heb je een idee? Zet al je ideeën op een ander lijstje, en werk deze op een bepaald moment uit.

 

2. Er staan teveel taken op je to-do lijst

Je bent ambitieus. Je denkt ''oooh'' dat doe ik wel even snel. En voor je het weet heb je een waslijst aan taken op je to-do lijst,

die jij nooit allemaal op 1 dag af krijgt.

Maak daarom 1 Master to-do lijst met alle to-do's die je hebt.

Per dag maak je een to-do lijst van de belangrijkste to-do's.

Op die to-do lijst van je dag, zet je max 3 grote en 3 kleine taken.

Schat per to-do ook de duur van de taak in en zet een deadline er achter.

Wanneer jij deze stappen toepast, heb je een realistische
to-do lijst. Wat zal dat lekker voelen, als je 

op een dag eindelijk eens je to-do lijst af krijgt.

 

3. De taken zijn te groot

Wat ik vaak zie is dat er op een to-do lijst een te grote taak staat,

die eigenlijk opgedeeld zou moeten worden in kleinere taken.

De grote taak is eigenlijk een project, en stel je uit omdat je niet weet waar je moet beginnen.

Heb je een project?

Schrijf dan alle activiteiten van het project uit en zet de taken concreet op je to-do lijst.

Noteer kleine taken op je to-do lijst en de taken van een groot project op.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.